تعریف طراحی لوگو بسیار دشوار است: هر طراح گرافیکی رویکرد خاص خود را برای توسعه آرم دارد. از نظر برخی ، 60 دقیقه پیمودن مفهوم و نظم و انضباط است و 90 دقیقه اجرای آن اجرا می شود ، همه در حالی که برای تقویت خلاقیت به آلبوم مورد علاقه خود گوش می دهند. برای دیگران ، در حال تماشای مجدد مجدد Will & Grace است تا زمانی که الهام بخش از معاملات تجاری پیدا کنند.
ما اینجا نیستیم که قضاوت کنیم - اگر احمقانه است اما کار می کند ، پس احمق نیست. اما ما در اینجا هستیم تا یک روند کلی طراحی آرم را ترسیم کنیم که می توانید از آن به عنوان نقطه شروع استفاده کنید. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید تحقیق و تجزیه و تحلیل را با نبوغ خلاق ترکیب کنید تا یک طراحی لوگوی برجسته ایجاد کنید. در زیر 7 مرحله اساسی برای توسعه آرم ارائه شده است ، با مثال هایی که روند عمل را نشان می دهد ، کامل است.
اولین قدم شما در فرایند طراحی لوگو ، درک این موضوع است که برند تجسم یافته و اهداف مشاغل چیست. این به مرحله Client Discovery معروف است. برای طراحی لوگو هیچ اندازه یک اندازه وجود ندارد - یک آرم فقط به اندازه نمایندگی از یک تجارت است ، بنابراین کارآمد نخواهد بود مگر اینکه در ابتدا بدانید که چه نوع تصوری از برند را دنبال می کند.
بسیاری از اطلاعات مورد نیاز شما باید در خلاصه طراحی باشد. اما همیشه مشتری هایی وجود دارند که نمی توانند آنچه را که می خواهند یا خودشان نمی دانند را بیان کنند ، و این طراح وظیفه دارد که این اطلاعات را ترسیم کند. و حتی در مورد مفصل ترین و خلاصه ترین خلاصه ها ، طراحان باید عمیق تر تحقیق کنند - بررسی کنند که مشتری واقعاً در مورد تجارت خود و کار عالی که با کلماتی انجام می دهد که فراتر از بیانیه رسمی شرکت است چه می کند. هر بصیرتی که می توانید به شرکت وارد کنید و افرادی که آن را تشکیل می دهند در طولانی مدت به موفقیت در طراحی شما کمک می کنند.
در اینجا فقط چند سوال کلی وجود دارد که می توانید برای شروع تحقیقات مشتری خود شروع کنید:
البته اینها دقیقاً سؤالاتی در زمینه طراحی نیستند - این بیشتر به حوزه برندینگ تعلق دارد . اما با توجه به اینکه آرم ها یکی از قوی ترین وسایل نقلیه شما برای برندسازی هستند ، پرسیدن این سؤالات اولین گام ضروری است.
ارزیابی یک برند یکی از اولین مراحل در روند طراحی آرم 99designs است . ما از مشتریان می خواهیم تا ویژگی های خود را در بعضی از زمینه های اصلی تعریف کنند تا طراحان قبل از شروع کار ، ایده خوبی از هویت برند داشته باشند. حتی در نظر گرفتن تنها 5 دقیقه در نظر گرفتن نام تجاری بر روی این معیارها ، می تواند در فرمول سوالات پیچیده تر مارک بعدا به شما کمک کند.
در پایان این مرحله ، شما باید برند آگاهانه خود را در مورد برند (با پشتیبانی از یادداشت های فراوان) داشته باشید. از اینجا ، می توانید طوفان مغزی را برای تقطیر این اطلاعات به کلمات و عبارات کلیدی شروع کنید. یکی از تکنیک های محبوب طوفان مغزی نقشه برداری ذهن است که طراحان در آن برداشت های کلی از برند خود را انجام می دهند و آنها را در ایده های مرتبط گسترش می دهند. موارد دلخواه خود را ذخیره کنید - اینها بعداً از مفاهیم آرم شما پشتیبانی می کند. اما تحقیقات شما هنوز انجام نشده است!
هیچ مارکی در خلا وجود ندارد. هر شرکتی مجبور است با استانداردهای صنعت خود مطابقت داشته باشد ، حتی اگر همه تلاش خود را انجام دهد تا از این امر متمایز شود.
از آرم های دیگر در صنعت شما می توانید جمع آوری کنید:
با وجود رنگ های آبی و تأثیرات هندسی ، آرم Parabola ، که توسط goopanic طراحی شده است ، با دیگران در صنعت فناوری متناسب است و در عین حال هنوز هم قادر است در لیگ خودش باشد.
به عنوان مثال ، اکثر آرمهای موجود در صنعت فناوری از رنگ آبی استفاده می کنند . با استفاده از این اطلاعات ، می توانید (1) از رنگ آبی نیز استفاده کنید زیرا داده ها نشان می دهد که این دستگاه به بهترین وجه کار می کند ، یا (2.) از رنگ دیگری استفاده می کنید تا از دریا از آرمهای آبی جدا شوید. پاسخ صحیح یا غلط وجود ندارد ، بستگی به این دارد که اولویت اصلی استراتژی برندینگ شما چقدر است. اما در هر صورت ، شما حتی نمی دانید که گزینه ای وجود دارد ، مگر اینکه در ابتدا به جستجوی آرم های دیگر در صنعت خود بپردازید.
دقیقاً مانند استراتژی برند ، فضای فیزیکی یا دیجیتالی که لوگو در آن اشغال خواهد کرد ، باید از گزینه های طراحی شما نیز آگاه شود. تحقیقاتی که در آن از آرم استفاده خواهد شد - این مرحله به عنوان مرحله کشف برنامه شناخته می شود. اگرچه ممکن است هنوز لیست کاملی نداشته باشید ، هر چه زودتر بتوانید نحوه استفاده از آرم خود را پیش بینی کنید ، برای توسعه آرم بهتر است. در جایی که به آرم شما نیاز دارید ممکن است مدل رنگ ، شکل یا حتی نرم افزار طراحی مورد استفاده را تعیین کنید.
به عنوان مثال ، اگر می خواهید لوگوی خود را روی بیلبوردهای بزرگ بکشید ، می توانید لوگوهای با جزئیات و بزرگ تر طراحی کنید. اگر قرار است در گوشه برنامه تلفن همراه قرار بگیرد ، باید سادگی و مقیاس های کوچک تر را انتخاب کنید. اگر رسانه های اجتماعی نقش سنگینی را ایفا کنند ، این آرم باید به راحتی در هر دو آواتار مدور و مربع بنشیند و با تصاویر جلد بزرگتر سازگار باشد. اگر می خواهید در سیستم عامل های ویدیویی یا دیجیتال ایستادگی کنید ، حتی می توانید یک آرم متحرک چشم نواز داشته باشید . بیشتر اوقات غیر از این ، یک طراح می خواهد برای همه این سناریوها برنامه ریزی کند.
این موارد موارد متداول برای طراحی آرم است:
شما همچنین باید شکل آرم و نحوه متناسب بودن آن را در محیط اطراف در نظر بگیرید. برخی از نقاط به یک آرم مستطیل گسترده و مانند مستندها نیاز دارند. دیگران نیاز به چیزی کوچک و با احتیاط دارند ، مانند یک علامت چاپ با محتوای قابل اشتراک. خوشبختانه ، شما می توانید چندین نسخه مختلف در پایدار خود داشته باشید.
با توجه به محبوبیت آرمهای پاسخگو ، لازم نیست خود را محدود به یک طرح استاندارد کنید. به علاوه ، شما همیشه بهترین آرم را برای هر موقعیتی دارید. ترفند این است که اطمینان حاصل کنید که این نسخه های مختلف آرم شما همه مانند یک آرم احساس می کنند . این کمک می کند تا به جای طراحی لوگوی اصلی و تطبیق آن در موقعیت های مختلف ، به برنامه ریزی های بعدی و طراحی این تغییرات همه در همان زمان بپردازیم. اگر یک آرم سازگار برای شما جذاب است ، در ابتدا برای چهار تغییر هدف را هدف قرار دهید ، و در اندازه و پیچیدگی آرم را تشدید کنید.
اگر قبلاً ایده های آرم دارید ، ممکن است وسوسه شوید که به سمت نرم افزار طراحی لوگو بروید . اما قبل از شروع صفر کردن در طراحی نهایی خود ، مدتی را بکشید تا ایده های زیادی را ترسیم کنید. طراحی اسکناس ارزان ، آسان و سریع است ، اما مهمتر از همه ، این یک ابزار موثر طوفان مغزی است.
مجموعه ای از ایده های مختلف لوگو را بکشید تا ببینید که چگونه آنها به بیرون سر شما نگاه می کنند . از یک چیز ، عمل طراحی به تنهایی می تواند آب های خلاق را به خود جلب کند. اما نکته جالب دیگر ، ترسیم طیف گسترده ای از مفاهیم به شما امکان می دهد ببینید چه چیزی مؤثر است و چه چیزی ندارد. شما شروع به توجه به موضوعات یا مضامین خاصی می کنید که دوست دارید ، و می توانید عناصر مختلف را با هم مخلوط کرده و مطابقت دهید تا زمانی که روی یک موضوع عالی حل و فصل کنید.
حتی اگر تقریباً مطمئن باشید که ایده ای را دوست دارید ، ایده های دیگر را ترسیم کنید. شما ممکن است خود را با چیزی که دوست دارید بهتر شگفت زده کنید ، و اگر هیچ چیز دیگری نبود ، این امر به شما کمک می کند پشتیبان تهیه کنید در صورتی که مشتری به پایان نرسد مسیر مفهوم اولیه شما را دوست ندارد.
پس از تنظیم مفهوم مورد نظر خود ، سعی کنید برخی از تغییرات را روی آن ترسیم کنید ، عناصر اضافه یا حذف کنید ، جزئیات جزئی را تغییر دهید و کاوش های تایپوگرافی را شروع کنید.
در حال حاضر ، شما باید smorgasbord کثیف از طرح های آرم و همچنین احساس بهتری از آنچه می خواهید لوگوی نهایی به نظر برسد ، داشته باشید. از بین آن طرح ها ، حدود 3 مورد از بهترین های خود را بگیرید و آنها را در نرم افزار طراحی خود بازآفرینی کنید. اینجاست که واقعاً آرم نهایی شما شکل می گیرد.
اکنون می توانید تمام تصمیمات تعیین کننده طراحی را که نمی توانید در مرحله طراحی بگیرید انجام دهید. در پیش نویس دیجیتالی خود می توانید با رنگ های آرم و همچنین تایپوگرافی آزمایش کنید .
اگر صاحب مشاغل در تلاش باشید تا آرم خود را بسازید ، این مرحله از طراحی آرم به دانش فنی نرم افزار طراحی نیاز دارد. اما همیشه می توانید از یک ویرایشگر کاربر پسند DIY استفاده کنید. اگرچه این ویژگی ها یا پیچیدگی های لازم برای ایجاد یک آرم قابل توجه را ندارند ، اما حداقل آنچه را که شما می خواهید وجود دارد.
در صورتی که ترجیح می دهید این کار را بر عهده بگیرد ، می توانید یک فریلنسر را استخدام کنید یا یک مسابقه طراحی را انجام دهید تا به کسی با تخصص بیشتر قدم بگذارید. کار با یک حرفه ای تقریباً نتیجه عالی را تضمین می کند. اگر می خواهید در مورد جوانب مثبت و منفی اطلاعات بیشتری کسب کنید ، این مقایسه بهترین روشها برای گرفتن آرم را بررسی کنید .
هنگامی که یک پیش نویس محکم دارید ، مایل اضافی بروید تا یک نمایش ارائه دهید تا آرم خود را به نمایش بگذارید . این شامل ارائه آرم مسطح به همراه هر نوع تغییر ، پوشش روی تصاویر با مارک و شکل های مختلف از آرم خارج از دنیای واقعی است. هدف این است که دیدگاه خود را از مارک با ارائه آرم اقناعی و متقاضی ارتباط برقرار کنید.
در اینجا چیزی است که شما نیازی به طراح بودن برای آن ندارید: همه منتقد هستند! مهم نیست که فکر می کنید طراحی لوگوی شما چقدر عالی است ، احتمال دارد کسی در جایی باشد ، درخواست تغییر کند.
این همیشه چیز بدی نیست. وقتی ساعت ها یا روزها (یا هفته ها یا ماه ها) روی همان تصویر کار می کنید ، تمایل دارید که جنگل را برای درختان اشتباه بگیرید. چشم تازه ای به محصول نهایی می تواند فضایی را برای بهبودی که قبلاً متوجه آن نشده بود ، نشان دهد.
شما می خواهید انتقادات را نسبت به طراحی آرم خود ترغیب کنید و آن را به افراد مختلف نشان دهید. مشتری و یا همکاران خود را قبل از هر چیز نشان دهید ، اما در اینجا متوقف نشوید! سایر دوستان مهم ، دوستان ، همسایگان ، راننده Uber خود را نشان دهید. ایده های جدید و تازه از بعیدترین منابع به دست می آیند و حداقل می توانید واکنش مردم نسبت به آرم را ارزیابی کنید تا از تأثیر مطلوب خود اطمینان حاصل کنید.
گرفتن بازخورد در مورد طراحی لوگو شما بخش آسان است. چالش واقعی در تفسیر و اقدام به بازخورد مشتری است . سؤالات پیگیری را بپرسید و از بهترین قضاوت خود برای تصمیم گیری در مورد کدام بازخورد با ارزش استفاده کنید. کار آرم شما نشان دادن یک برند است و سوالی که باید از خود بپرسید این است که آیا بازخورد به آرم کمک می کند تا این کار را بهتر انجام دهد. اگر اینگونه نباشد ، ممکن است شما بخواهید استدلال در مورد انتخاب طرح خود را بیان کنید. در عین حال ، شما نمی خواهید به قدری سرسخت یا گرانبها بر روی آرم خود باشید که تمایلی به دیدن نواقص احتمالی آن ندارید.
با نهایی شدن آرم ، زمان آن رسیده که پرونده های نهایی خود را تحویل دهید! شما باید در ابتدای فرآیند به چه پرونده های طراحی نیاز مشتری خود تعیین کنید (در صورت وجود هرگونه شرایط خاص). اما به طور کلی ، بهتر است موارد زیر را شامل شود:
حتماً تغییرات اساسی آرم مانند رنگهای کامل ، مشکی ، سفید و تک رنگ را در آن قرار دهید.
اگر از یک فونت استاندارد استفاده می کنید (برخلاف حروف سفارشی) ، باید متن را نیز مشخص کنید. در غیر این صورت ، قلم روی رایانه هایی که نصب نشده اند تغییر خواهد کرد.
همچنین در صورت نیاز به آنها برای پروژه های برندسازی بعدی ، باید مشتری را از هر نوع فونت مورد استفاده در آرم مطلع کنید (توصیه می شود که اکثر مجوزهای قلم به مشتری نیاز دارند که خود آن را خریداری کند).
این تمام اطلاعاتی است که در راهنمای سبک برند بسیار عالی است . این امر نه تنها اطمینان حاصل می کند که مدت طولانی پس از اتمام استفاده از آرم شما به درستی مورد استفاده قرار می گیرد ، بلکه یک هدیه فراق عالی برای مشتری ایجاد می کند و اعتماد به نفس آنها را نسبت به نام تجاری برند شما برای آنها ایجاد می کند.
می توانید بگویید که طراحی عالی استعداد می گیرد ، اما شما هرگز نمی توانید با اطمینان بدانید که این به معنای آن است یا اینکه آن را دارید یا خیر. آنچه می توان با اطمینان گفت این است که آرم های بزرگ به طور تصادفی اتفاق نمی افتند. آنها نتیجه تفکر انتقادی ، بازجویی ، همکاری ، کاوش ، شکست و شروع دوباره است.
هر جزئیات آرم شما - رنگ ها ، فونت ها ، اندازه ها ، شکل ها و موارد دیگر - می تواند بر نوع تصور ایجاد شده روی مشتریان تأثیر بگذارد. اگرچه ممکن است در پایان روز آرم شما با هر بیننده تشدید نشود ، اما یک فرایند طراحی مناسب آرم بهترین فرصت برای تجدید چشم انداز برند شما است.